Η Καλιφόρνια ανοίγει το δρόμο στα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό
O Σεργκέι Μπριν της Google δείχνει ένα ρομποτικό όχημα στον κυβερνήτη της Καλιφόρνια Τζέρι Μπράουν και τον γερουσιαστή Άλεξ Παντίλα
Λος Άντζελες
Ένα νομοσχέδιο με το οποίο η Καλιφόρνια θα υποδεχθεί τα πρώτα ρομποτικά αυτοκίνητα που οδηγούν τον εαυτό τους υπογράφηκε την Τετάρτη από τον κυβερνήτη της πολιτείας στη διάρκεια επίσκεψης στα κεντρικά γραφεία της Google.
«Σήμερα βλέπουμε την επιστημονική φαντασία να γίνεται η πραγματικότητα του αύριο» δήλωσε ο κυβερνήτης Τζέρι Μπράουν.
Η αυτόνομη αυτοκίνηση είναι μια τεχνολογία που δοκιμάζουν σήμερα αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Volvo, η Audi και η Ford, ωστόσο η Google δείχνει να προηγείται στις δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες. Ένας στόλος 12 ρομποτικών αυτοκινήτων της εταιρείας έχει καλύψει συνολικά 483.000 χιλιόμετρα στους δρόμους της Καλιφόρνια.
Εξοπλισμένα με κάμερες, αισθητήρες, δέκτες GPS και ειδικό λογισμικό, τα πειραματικά οχήματα της Google αντιλαμβάνονται τη θέση τους στο οδόστρωμα και αναγνωρίζουν τα εμπόδια.
Μιλώντας στη διάρκεια της τελετής υπογραφής του νομοσχεδίου, ο συνιδρυτής της Google Σεργκέι Μπριν προέβλεψε ότι η νέα τεχνολογία θα γίνει εμπορικά διαθέσιμη εντός μιας δεκαετίας. Το μεγάλο πλεονέκτημα, είπε, θα είναι τα αυξημένα επίπεδα ασφάλειας.
Το νομοσχέδιο της Καλιφόρνια προβλέπει πάντως ότι στη θέση του οδηγού θα πρέπει πάντα να βρίσκεται ένας άνθρωπος με δίπλωμα οδήγησης προκειμένου να αναλάβει τον έλεγχο του οχήματος σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης.
Το νομοσχέδιο δημιουργεί ουσιαστικά το πλαίσιο για την καθιέρωση προδιαγραφών απόδοσης και ασφάλειας για τις δοκιμές και τη χρήση των αυτόνομων οχημάτων. Οι προδιαγραφές θα έχουν καθοριστεί από το υπουργείο Μεταφορών της Καλιφόρνια έως το 2015.
Επιφυλάξεις εξέφρασε πάντως η Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (AAM), η οποία ανησυχεί για το ενδεχόμενο τροποποίησης συμβατικών οχημάτων: «Δυστυχώς η νομοθεσία αυτή δεν περιλαμβάνει διατάξεις για την προστασία των κατασκευαστών των οποίων τα αυτοκίνητα μετατρέπονται σε οχήματα αυτόνομης λειτουργίας χωρίς τη συγκατάθεση ή ακόμα και τη γνώση αυτών των κατασκευαστών» ανακοίνωσε η ένωση.
Νομοσχέδιο που επιτρέπει την κυκλοφορία αυτόνομων οχημάτων έχει ήδη υπογράψει η πολιτεία της Νεβάδα, ενώ το θέμα συζητείται και στη Φλόριντα, όπου ορισμένοι πολιτικοί εγείρουν επιφυλάξεις για την ασφάλεια της νέας τεχνολογίας.
O Σεργκέι Μπριν της Google δείχνει ένα ρομποτικό όχημα στον κυβερνήτη της Καλιφόρνια Τζέρι Μπράουν και τον γερουσιαστή Άλεξ Παντίλα
Λος Άντζελες
Ένα νομοσχέδιο με το οποίο η Καλιφόρνια θα υποδεχθεί τα πρώτα ρομποτικά αυτοκίνητα που οδηγούν τον εαυτό τους υπογράφηκε την Τετάρτη από τον κυβερνήτη της πολιτείας στη διάρκεια επίσκεψης στα κεντρικά γραφεία της Google.
«Σήμερα βλέπουμε την επιστημονική φαντασία να γίνεται η πραγματικότητα του αύριο» δήλωσε ο κυβερνήτης Τζέρι Μπράουν.
Η αυτόνομη αυτοκίνηση είναι μια τεχνολογία που δοκιμάζουν σήμερα αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Volvo, η Audi και η Ford, ωστόσο η Google δείχνει να προηγείται στις δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες. Ένας στόλος 12 ρομποτικών αυτοκινήτων της εταιρείας έχει καλύψει συνολικά 483.000 χιλιόμετρα στους δρόμους της Καλιφόρνια.
Εξοπλισμένα με κάμερες, αισθητήρες, δέκτες GPS και ειδικό λογισμικό, τα πειραματικά οχήματα της Google αντιλαμβάνονται τη θέση τους στο οδόστρωμα και αναγνωρίζουν τα εμπόδια.
Μιλώντας στη διάρκεια της τελετής υπογραφής του νομοσχεδίου, ο συνιδρυτής της Google Σεργκέι Μπριν προέβλεψε ότι η νέα τεχνολογία θα γίνει εμπορικά διαθέσιμη εντός μιας δεκαετίας. Το μεγάλο πλεονέκτημα, είπε, θα είναι τα αυξημένα επίπεδα ασφάλειας.
Το νομοσχέδιο της Καλιφόρνια προβλέπει πάντως ότι στη θέση του οδηγού θα πρέπει πάντα να βρίσκεται ένας άνθρωπος με δίπλωμα οδήγησης προκειμένου να αναλάβει τον έλεγχο του οχήματος σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης.
Το νομοσχέδιο δημιουργεί ουσιαστικά το πλαίσιο για την καθιέρωση προδιαγραφών απόδοσης και ασφάλειας για τις δοκιμές και τη χρήση των αυτόνομων οχημάτων. Οι προδιαγραφές θα έχουν καθοριστεί από το υπουργείο Μεταφορών της Καλιφόρνια έως το 2015.
Επιφυλάξεις εξέφρασε πάντως η Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (AAM), η οποία ανησυχεί για το ενδεχόμενο τροποποίησης συμβατικών οχημάτων: «Δυστυχώς η νομοθεσία αυτή δεν περιλαμβάνει διατάξεις για την προστασία των κατασκευαστών των οποίων τα αυτοκίνητα μετατρέπονται σε οχήματα αυτόνομης λειτουργίας χωρίς τη συγκατάθεση ή ακόμα και τη γνώση αυτών των κατασκευαστών» ανακοίνωσε η ένωση.
Νομοσχέδιο που επιτρέπει την κυκλοφορία αυτόνομων οχημάτων έχει ήδη υπογράψει η πολιτεία της Νεβάδα, ενώ το θέμα συζητείται και στη Φλόριντα, όπου ορισμένοι πολιτικοί εγείρουν επιφυλάξεις για την ασφάλεια της νέας τεχνολογίας.