electronic construction

Γραφτείτε στο φόρουμ Ηλεκτρονικές Κατασκευές και στηρίξτε τη προσπάθεια μας με τη παρουσία σας να καταθέτουμε γνώσεις περί ηλεκτρονικών νέων, κατασκευών και άλλων γενικών πληροφοριών, η εγγραφή είναι απλή και σύντομη, γίνεται μέλος και στηρίξτε την ομάδα μας, σας...

Ευχαριστούμε....

electronic construction

Θέλετε να αντιδράσετε στο μήνυμα; Φτιάξτε έναν λογαριασμό και συνδεθείτε για να συνεχίσετε.

Greece


    Dome Light Dimmer

    Electron
    Electron
    Admin


    Αριθμός μηνυμάτων : 440
    Ημερομηνία εγγραφής : 07/06/2012
    Τόπος : Greece

    Dome Light Dimmer Empty Dome Light Dimmer

    Δημοσίευση από Electron Δευ 18 Ιουν 2012, 6:32 pm

    Dome Light Dimmer

    [Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]

    Μια χρήσιμη λειτουργία για τα αυτοκίνητα είναι το καθυστερημένο σβήσιμο του εσωτερικού φωτισμού της καμπίνα των επιβατών, αφού κλείσει κάποια πόρτα. Ορισμένα αυτοκίνητα διαθέτουν αυτή την λειτουργία από τον κατασκευαστή τους. Τα πιο παλιά σίγουρα δεν διαθέτουν τέτοια λειτουργία. Αυτή την καθυστέρηση την κάνει το κύκλωμα. Στο σχήμα φαίνεται το κύκλωμα καθυστέρησης καθώς επίσης και ένα τυπικό κύκλωμα συνδέσεων της λάμπας L1 συνήθως 12V 10W, με τον S1 διακόπτη επιλογής λειτουργίας της λάμπας. Στην θέση Α η λάμπα L1 παραμένει συνεχώς αναμμένη, επειδή ο διακόπτης είναι στην θέση των 0V. Στην θέση B η λάμπα παραμένει συνεχώς σβηστή και στην θέση C η λάμπα ανάβει και παραμένει αναμμένη όση ώρα κάποια πόρτα είναι ανοικτή, άρα κάποιος από τους διακόπτες που βρίσκονται σε κάθε πόρτα έχει κλείσει δίνει τα 0V στην λάμπα και βραχυκυκλώνει το Q4 που είναι παράλληλα. Εάν τώρα η πόρτα κλείσει ο αντίστοιχος διακόπτης ανοίγει αλλά ο C1 που είναι ήδη φορτισμένος εκφορτίζεται μέσα από το Q1 και κάνει το Q4 να κλείσει. Έτσι η λάμπα είναι φορτίο πια στο Q4 το οποίο ακολουθεί το ρυθμό εκφορτισης του C1. Ο χρόνος εκφορτισης του C1 εξαρτάται από την αντίσταση του TR1, με το οποίο μπορούμε να μεταβάλουμε το χρόνο που θα παραμείνει αναμμένη η λάμπα L1 μετά το κλείσιμο κάποιας πόρτας του αυτοκινήτου. Σε πολλά αυτοκίνητα η λάμπα L1 βρίσκεται σε παράλληλη σύνδεση με το ενδεικτικό λαμπάκι, ανοικτής πόρτας που βρίσκεται στο ταμπλό του αυτοκίνητου. Έτσι θα παρατηρήσετε ότι το ενδεικτικό αυτό λαμπάκι παραμένει αναμμένο και μετά το κλείσιμο της πόρτας και ακολουθεί την πορεία φωτισμού της λάμπας L1. Αυτή είναι μια «αδυναμία» του κυκλώματος. Το τρανζίστορ Q4 πρέπει να τοποθετηθεί επάνω σε μια μικρή ψύχτρα και θα πρέπει να μονωθεί από αυτή. Το κύκλωμα αφού ρυθμιστεί με το TR1 στον χρόνο που επιθυμείτε πρέπει να μονωθεί καλά, ώστε να μην βραχυκυκλώσει κάποιο σημείο του με το σασί του αυτοκίνητου και να τοποθετηθεί με μικρο μήκος καλωδίων κάπου κοντά στο μονάδα της λάμπας L1.

    Part List

    Q1-2=BC547B
    Q3=BD140
    Q4=BD243C
    D1=1N4148
    D2=1N4002
    C1=47uF 25V
    R1-2=2.2Kohms 1/4W
    R3=33Kohms 1/4W
    TR1=47ohmsK trimmer
    F1=Fuse 2A Fast
    J1=2PIN Connector


      Η τρέχουσα ημερομηνία/ώρα είναι Κυρ 19 Μάης 2024, 8:18 pm